It's gonna be a wild ride with
Unseelie Lakhely : Sötétégben
Kor : 25
Hozzászólások száma : 28
| Eröviszony, szaporodás és más apróságok » beküldték: Csüt. Aug. 27, 2020 10:58 pm |
|
Eröviszony, szaporodás és más apróságok
Világunk több forrásból táplálkozik, de teljesen egyedi eleggyé vált. Ebből kifolyólag csak az oldal leírásai érvényesek a játszható fajokra. Hiányosság esetén a Staff pótol, a vitás kérdéseket pedig segít eldönteni.
Erőviszonyok: Az oldalnak nincsen csúcsragadozója. Nincs kiemelt tökéletes faj, mindenkinek van gyengéje és erőssége, inkább egy kő papír olló rendszer működik, ha a nyers alapokra gondolunk. Értelemszerűen a Fey (Seelie/Unseelie) egy Ascendant testében elég potens veszélyt képvisel. A test erejét felfokozza, komolyabb sérülésekre is sokkal immunisabb lesz, de egy Lovag a fátyolhoz kötött fegyverével egy jól irányzott vágással már küldi is haza. A lovag viszont elég tehetetlen egy vámpírral szemben akinek még csemege szinten is mozog. A vámpírt egy tisztességes ezüst fejlövés (megfelelő kaliberben) már küldi is permanensen a koporsóba és így tovább.
A következő értékeket mindig az adott fajt képviselő kifejlett egyed értékei adják. Fizikai változástól kortól(túl fiatal/öreg) és fejlettségtől függően ezek csökkenhetnek vagy nőhetnek.
Fizikai szempontból a rangsor a következő: Váltó>Teremtett gólem>Vámpír>Megszállt testek>Minden más kb. emberi erejű lény.
Útmutató érték: A váltó max. emelő ereje átlag 1000 kg félalakban.
Sebesség szempontjából: Vámpír>Váltó> Teremtett gólem> Megszállt testek> Minden más kb. emberi erejű lény.
Úrmutató érték: A vámpír sebessége szemmel nem követhetetlen, reflexideje nem engedi hogy 20 méteren belül csak úgy kihajoljon egy lövés elől.
Ne feledjük, az ember és minden más faj már lejött a fáról és eszközhasználó, ez pedig sok mágikus képességgel felveszi a harcot.
Az Ascendantok képességei és ezáltal a Feyek Földön használt képességei vetekedhetnek mind erőben mind gyorsaság terén a többi játszható fajéval, ez a képesség természetétől függ.
Gyógyulás: Váltó: Sebei hegmentesen gyógyulnak. Sima sérülést mint felszíni vágás, végtag találat kis kaliberrel (nem szakad le) 2-3 óra alatt gyógyít be. A seb nem összegyógyul és a lövedék sem esik ki belőle. Az idegen anyagot el kell távolítani a sebből. Komoly sérülést, például gerinc vagy létfontosságú szervek 1-2 nap lábadozás után tud begyógyítani. Egyszerű fegyverrel is halálos sebet lehet ejteni: Szív és agyszövet teljes megsemmisülése esetén. Ezüst lövedékre úgy reagál mint egy ember az ólomra. A váltás nem mindenre megoldás, az ezüst okozta seb nem gyógyul be, állati alakban is megjelenik, mert az ezüst megtöri magát a váltót mozgató mágia alapját. Viszont mivel állati alakban erősebb és nagyobb lesz, a gyógyulása is gyorsul és nagyobb eséllyel tud túlélni. A végtagok pótolhatóak: 1 hét alatt visszanőnek, de kockázatos, mert emberi húst kell fogyasztani hozzá. Berúgni be tud, de a mérget (alkohol) csakúgy mint minden más hasonló anyagot gyorsan kidobja a szervezete. Emberhez mérve 40x-es dózis kell. Tehát ha emberként 0.5l töménytől dőlt ki akkor új teste csúcspontján gigászi 20l-től éri el ugyanazt a hatást.
Vámpír: Sebei hegmentesen gyógyulnak. Sima sérülést mint felszíni vágás, végtag találat kis kaliberrel(nem szakad le) 0,5-1 óra alatt gyógyít be. Komoly sérülés pl gerinc létfontosságú szervek 0,5-1 nap lábadozás. Egyszerű fegyverrel is halálos seb: Szív és agyszövet ha teljesen megsemmisülnek. A fakaró kevés. Ezüst lövedékre és szentelt tárgyakra rosszul reagál. A végtagjai is visszanőnek 2 nap alatt ha Ascendant vért ivott. Ugyanez 4 nap ha váltó vér, 8 nap ha emberi vér csörgedezik benne. Ha vámpír legalább heti szinten nem iszik, egyszerű emberré csökevényesedik míg újra vérhez nem jut, de éhen nem tud halni. 3 hónap alatt feléli minden tartalékát és egy összeaszott hullára fog emlékeztetni, ami könnyen összekeverhető egy zombival. Ebben az állapotában a vért bőrön át is feltudja venni míg el nem éri az emberi megjelenését. Állati vérrel nem tud táplálkozni, szilárd ételt fogyaszthat, de csak fura hobbi, mert ízt nem érez. Berúgni részeg entitás vérétől tud.
Fey (seelie/unseelie): Alap formájában nem tud mozogni a Földön, de emberi testet megszállva azt bőségesen megerősíti. Ökölharcba nem szállhat váltóval. Cserébe ott az adott test mágikus ereje ami meg fogja oldani a szükségleteit. A megszállt test viszont félelmetesen gyógyul. Nem vérzik csak a felső lény fénye árad a sebekből amik pillanatok alatt gyógyulnak. Egyetlen módja a megölésének a fej megsemmisítése. Pl. letépés, vagy egy kellő kaliberrel cafatokra durrantása. Ez viszont csak részben zavaró az asztrál lénynek, mert új testet keres és azzal halad tovább. Persze ha sima emberbe kerül az nem előnyös. Mind szeretné megtalálni és megtartani a számukra tökéletes porhüvelyt. Megölni magát a Feyt lehetetlen, de ha lovag öli meg az átmeneti testet akkor visszakerül a Fátyol másik oldalára ami után csak évtizedek múltán, sok fejfájással tud újra a Földre jönni. Bár a test rettentő gyorsan regenerálódik a Fey erőtől, a halandó szövet nem erre van kitalálva. Ha sűrűn gyógyul szép lassan szét fog esni, mint egy leprás. Ez a folyamat nem visszafordítható így a Fey entitásnak is meg kell gondolnia mennyire játssza a Földre szállt istent. Ha túl feltűnő, a megfelelő rombolópuska vagy rakétavető hamar újra meg újra költözni kényszeríti és akkor még nem jött a nyakára lovag. Berúgni nem tud, vegyszerek nem hatnak rá.
Boszorkány/Warlock: Rettentő mágikus erejük ára a puha test. Fizikumuk és gyógyulásuk emberi. A boszorkányok a gyógyítást, ha eszméletüknél vannak, magukon is használhatják. A warlockoknak bizony véráldozat kell rituáléval, hogy gyorsabban regeneráljanak egy sebet. A Wiccák bár a boszorkányok sorait erősítik, erejük más jellegű. Ők a természetben képesek gyógyulni. Az őket óvó erdők és mezők a sebeiket is ellátják. A betondzsungelben viszont rettentő sérülékenyek. És nem, nem elég berohanniuk egy virágboltba vagy egy pár négyzetméteres fás ligetbe, a természet öle képesség csak rendes erdőben, mezőn vagy mocsárban működik. Itt viszont jelen vannak a verőlegényeik a gólemek. Ők elég szívós lények. Nem gyógyulnak, de egy kőgólem nem is nagyon sérül. Elpusztításuk csak tökéletes megsemmisítéssel működik. Egy félbeszakadt gólem mind két fele életben marad, de újra össze nem áll. Ez alól kivétel a Tűz, víz, vér és hús gólem amik összeállnak, de cserébe a tűz kioltható a víz/vér felszárítható vagy sárrá keverhető a hús pedig érzékeny a klasszikus fegyverekre. Ezek a gólemek specifikusabbak és sérülékenyebbek.
Ascendant és Ember: Teljesen átlagos módon sérülnek kivéve, ha az Ascendant ereje nem pont a gyógyulás vagy ahhoz hasonló képesség.
Szaporodás: Vámpír/Váltó: A vámpírok nem képesek utódok nemzésére semmi módon, csak az átkukat adhatják tovább. A váltónak állati alakban nyálát célpontja sebébe kell juttatnia (ez egy tisztességes marcangolás nem csak megcsippentés), vagy saját vérét kell itatnia bármilyen formában. Egy hím alakváltó ugyanúgy képes viszont szaporodni, mint egy ember. A nők a teliholdból fakadó kötelező átváltozás miatt nem képesek gyermek kihordására. A vámpírnak innia kell az áldozatának véréből, ha magához hasonlóvá akarja tenni. Ezután megitatja vérével a célpontját, akinek a teste haldokolni kezd, így válik maga is vámpírrá. A vérivás mindkettejük esetében minimum 0.5 dl, hogy hatása is legyen. Az arcba fröccsenés nem okoz bajt természetesen.
Fey: Amivel közösül annak gyermeke 100%-ban Ascendant lesz. Nagy eséllyel erős reinkarnációval. A Fey által megszállt porhüvely is teherbe eshet és meg is szülheti a gyermeket, aki szintén Ascendant lesz.
Ascendant: A nászából 50% eséllyel lesz hozzá hasonló lény, amennyiben a másik fél nem Fey.
Minden más az oldalon játszható lény normális gyermeket nemz 0.5% eséllyel, hogy Ascendant lesz. A boszorkány is. Az ő erejük rituálisan szerezhető meg, nem örökíthető.
Fegyverek: Írországban és a nagyvilágban általában nem lehet géppuskával meg katana gyűjteménnyel a hátunkon mászkálni. Amink van azt el kell dugni, ha méretes, akkor táskában, dobozban, miegymásban szállítani. Ez kiemelten fontos a S.P.E.C.T.R.E. lovagoknak és vadászoknak. A kilétük ugyanolyan titkos mint a természetfelettieké. Ettől független még a természetfeletti is birtokolhat illegális fegyvert. Jó dolog a karom és a fókusztárgy, de mindenki ismeri Indiana Jones és a kardforgató esetét.
S.P.E.C.T.R.E. felszerelések: Ez a szervezet nem egy Mad Max Anarchista csapat. Nem lövöldöz vaktában és kedvtelésből. Ennek fenntartása végett 3 korlátozási szint van. Korlát szint I. Nyugalmi fegyverzet, Szint II. Diszkrét fegyverzet, Szint III. Korlátlan fegyverzet.
I. szint: A hétköznapi viselete az egységek tagjainak. Fő célja az önvédelem és a korlátozott azonnali mozgósítás egy kritikus pontra. Figyelembe kell venni hogy a világ számára nem elismert szervezet, így a náluk hordott fegyver illegálisnak minősül, ezért rejtve kell lenniük. (Ezt a szintet nem lehet önkényesen túllépni. Senkinek nincs a kocsijában rakétavető)
Lovagok: Egy max kettő pisztoly vegyesen tárazva és a közelharci fegyverük szokott mindig velük lenni, meg egy elsősegély tasak főként vámpírt zavaró szerekkel ha önvédelemre kerülne a sor. Mivel a fő fegyverzetük nagy méretű (kard, balta, buzogány stb) ezért azt egy táskában vagy hangszertokban hordják. Fürkészek: Pisztoly vegyesen tárazva plusz egy táska rengeteg fiolával különböző szerekkel szinte bármi ellen hatásos zavarással. Illetve egy műholdas telefon és rádióhullám zavaró berendezés. Vadászok: Pisztoly, kés, kisebb, jól rejthető géppisztoly/sörétes vegyesen tárazva. Elsősegély csomag. Hideg időben ez elfér kabát alatt, nyáron ők is kisebb táskát hordanak. Őrzők: Pisztoly vegyesen tárazva meg egy extrán töltött elsősegély csomag, katonai minőségű gyógy- és kötszerekkel.
Bevetési felszerelések: II. szint: Ez az amihez csak akkor jut hozzá az ember, ha indul a buli és megvan a fürkészek által biztosított zóna, amiben már fedősztorik és elterelések működnek. Kiemelt bevetési felszerelése csak Lovagnak és Vadásznak van. A fürkész nem aktív résztvevő, az őrző felcser és támogató feladatot lát el. Ők is felszerelhetőek de nem az a fő feladatkörük. Ezen a szinten még számít a diszkréció. Minden fegyveren hangtompító van a hozzá való lőszerrel és kerülik a robbanószerek használatát, de itt már előkerülnek a modifikált füst- és hanggránátok. Erősebb puskák is már jelen vannak. Egy nagy bumm még kimagyarázható.
III. Szint:Itt már nincs semmi korlát. Feltehetően a rendőrség is zavaró tényező lesz és terrorcselekményként vagy katasztrófaként fog a művelet bekerülni a hírekbe. Gránátvetőtől a golyószórón át a plasztik töltetig minden jelen lehet. Ezt a szintű korlátozás feloldást csak nagyon nyomós esetekben alkalmazza a szervezet. Nem heti szintű esemény. A problémák 90%-a megoldható a II. szintű fegyverzettel.
Minden tag tarthat a tartózkodási helyén egy egy II. és III. szintű fegyvert, de azt jól rejtve és csak engedéllyel használhatja. Kivétel a saját életveszély, a civil kár felett a nagyobb jó érdekében szemet kell olykor hunyni. A teljes bevetési felszerelést csak a kijelölt bázison vehetik át, ezzel is kerülve a magánakciókat.
Bujkálásról általában: Ebben a világban a természetfeletti csak egy mese amin mindenki jót nevet. Nincsenek kiszivárgott anyagok és egyebek, sztárvámpírok meg neves váltó vidámparkok. Itt a titok életet ment akiről kiderül mi, az el fog tűnni. Erről régen a vadászklánok gondoskodtak, a szakadás óta a S.P.E.C.T.R.E. ezt kiemelt hatékonysággal teszi. A "hírhedt" szervezettel a természetfelettinek lehet kapcsolata, nem a totális kiirtás a cél, csak a boldog tudatlanság és az emberek biztonságának fenntartása. Ez alól kivételek a Warlockok. Ők erejüknél fogva negatív entitások, akiket kérdezés vagy felülvizsgálat nélkül irtanak és a Vámpírokat is nagyon közelről figyelik. A táplálkozást nem tiltják, amíg nem okoz maradandó sérülést és az ember elméje ki van tisztítva az élménytől. Itt kiemelendő a vámpírharapás. Meglepően gyorsan gyógyul ha nem marcangolt a seb. Percekkel a vétel után már csak két szúnyogcsípésre emlékeztet, ami vicces véletlennek is betudható. Persze paranoiás félőrült mindig van, aki véletlen beletenyerel a valóságba.
Vámpírok és a valós ételek: Nehéz lenne úgy elbújni a való világban, hogy sose lát senki enni/inni, még egy rágót sem fogadsz el. Erre a vámpírok is rájöttek és bár az ételt italt megemészteni nem tudják, megrágni és lenyelni teljesen lehetséges. Az ízeket nem érzik, de cserébe hitelesen játszhatják az embert. Amire figyelni kell. A lenyelt ételt ki kell hányni és ki is tudják mint egy macska a szőrcsomót. Ennek két indoka van. Ha étel van a vámpír szervezetében az ha vérrel vegyül az értékes anyaggal együtt távozni fog. Ha sokáig van a vámpírban az étel az bomlásnak ered, mint minden szerves anyag és elég hamar lesz a csábító vérszívó szájszaga hasonló egy pöcegödöréhez. Szóval jó falatozást, borozgatást csak ne felejtsünk el bulimiást is játszani utána, ha csak nem a szájszaggal akarunk teret nyerni egy zsúfolt buszon.
Hazugságvizsgálók: Az oldalon két faj van ami a maga módján de választott képesség nélkül képes felismerni a hazugságot. Ők a vámpírok és a likantrópok, de azért érdemes tudni, hogy azért mert képesek nem minden esetben működik is ez a varázserő. A Hazugság fiziológiai elváltozással járhat, (növekedett pulzus, izzadás stb) de vannak rutinos lódítók akiknél ezt nehezebb észlelni és vannak helyzetek amiknek a "Zaja" ezt elnyomja. Pléda. Zajos, szagos helyen, diszkó... ahol a mozgástól alapból is ki van melegedve az ember, se a vámpír, se a váltó nem fog tudni semmit se megállapítani beszédpartneréről. Gyakorlott szélhámosok még a valóságban is át tudnak verni hazugságvizsgáló gépeket, pedig technikával és mikrocsippekkel még a természetfeletti sem veheti fel a versenyt. Egy kivétel van, a vámpír hipnózisa mert ott közvetlen a tudatban turkál a lény, de ahhoz meg szemkontaktus kell amire egy jó sötét napszemüveg már megoldás. Egy szó mint száz, csak mert bizonyos karakterek képesek "kiszimatolni" a hazugságot az nem jár azzal a privilégiummal, hogy játéktéren lehetetlen nekik hazudni.
|
|